Pixia trapt 2025 af met de overname van Alexco
Pixia begint het nieuwe jaar met de officiële afronding van de overname van Alexco per 1 januari 2025. ‘Deze strategische stap brengt twee bedrijven, gevestigd in dezelfde straat, samen en vormt een sterke basis voor verdere groei en innovatie, met name binnen de Benelux-markt’, zo meldt het bedrijf.
Alle medewerkers van Alexco blijven aan boord en brengen hun jarenlange expertise in de grootformaat print- en signindustrie mee naar Pixia. ‘Hiermee wordt de continuïteit voor bestaande klanten gewaarborgd, terwijl Pixia nieuwe mogelijkheden creëert voor zowel huidige als toekomstige klanten.’
Synergie en versterking
Pixia kijkt met enthousiasme uit naar een succesvolle integratie van Alexco en de kansen die dit biedt om de gezamenlijke expertise en service naar een hoger niveau te tillen. Jeroen van Dortmont, directeur van Pixia, zegt: ’De overname creëert synergiën tussen de productportfolio’s van beide ondernemingen, waarbij we onze krachten bundelen op het gebied van zelfklevende materialen, XXL-banners en textielen. Deze materialen sluiten naadloos aan op de mid-range Durst- en Mutoh-printers die Pixia vertegenwoordigt. Dit stelt ons in staat om een nog sterkere propositie te bieden aan de markt.’
Over Alexco
Alexco werd opgericht op 1 januari 2009. Het bedrijf levert hoogwaardige printmedia en is actief in het ontwikkelen van nieuwe media. Vanuit het centraal gelegen magazijn op industrieterrein "De Biezen" in Vianen worden klanten binnen 24 uur beleverd.
Foto boven: Kees Lalleman, directeur van Alexco (links), en Jeroen van Dortmont, directeur van Pixia tijdens het tekenmoment.
Iedere week het laatste nieuws in je inbox met de nieuwsbrief van PRINTmatters