Abonneren  Inloggen

Papier daalt, digitaal groeit in VS

13 januari 2023

De oplages van Amerika’s grootste titels daalden in een jaar met 8%, maar de digitale groei zet door. Een analyse van de Press Gazette, gebaseerd op gegevens van de Alliance for Audited Media (AAM), toont aan dat de 50 grootste tijdschriften van het land hun gezamenlijke gemiddelde oplage zagen dalen van 145 miljoen naar 133 miljoen (van januari-juni 2021 tot dezelfde periode in 2022).

Terwijl betaalde abonnementen voor papieren versies daalden, zette de groei in digitaal door. Het aantal lezers van digitale edities nam in de eerste helft van 2022 toe met 28%. Ondanks de achteruitgang is print nog steeds de dominante vorm in de tijdschriftenindustrie. Ruim driekwart (76%) van de oplage van tijdschriften in 2022 bestond uit gedrukte abonnementen. Digitale uitgaven waren ondertussen goed voor 7% van de totale gemiddelde oplage van de 50 grootste titels die rapporteren aan AAM. Uit opiniepeilingen van YouGov onder Amerikaanse en Britse kijkers eerder dit jaar bleek dat mensen, in tegenstelling tot nieuws, nog steeds sterk de voorkeur geven aan het lezen van gedrukte tijdschriften.


Geen nieuws missen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van PRINTmatters