Duitse supermarktketen REWE stopt met verspreiding miljoenen reclamefolders
De Duitse supermarktketen REWE heeft bekendgemaakt te gaan stoppen met het verspreiden van folders. Per 1 juli 2023 zal REWE geen reclamefolders meer laten drukken of verspreiden.
REWE besluit als eerste levensmiddelen-detailhandelaar in Duitsland om gedrukte flyers uit te faseren. De wekelijkse brochure over de aanbiedingen in de meer dan 3.700 REWE-winkels in het hele land is een van de oudste reclamemedia in de branche en wordt verspreid onder vele miljoenen huishoudens in Duitsland.
De grootste bouwmarktketen van Duitsland, Obi, is in juni al gestopt met het gebruik van folders. REWE verspreidt wekelijks zo'n 25 miljoen flyers. Volgens Lionel Souque, CEO van de REWE Group, wordt de CO2-voetafdruk enorm verkleind door het stoppen met het verspreiden van folders. De conversie zou meer dan 73.000 ton papier besparen en 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kWh energie per jaar. Het bedrijf had al eerder besloten om te gaan stoppen met folders maar heeft de implementatie hiervan versneld i.v.m. de huidige discussie over de toekomstige energievoorziening in Duitsland.
Als onderdeel van een succesvolle test wil REWE zich meer gaan richten op digitale kanalen en advertenties in traditionele media. Vanaf begin augustus zal het bedrijf de oplage van brochures met vier miljoen stuks verminderen.
Foto: Copyright REWE. Lees hier het volledige persbericht.